» Digitální tisk » Hlavičkový papír |
Hlavičkový papír
Hlavičkový papír
Hlavičkový papír zajistí, že odesílatel je pro příjemce snadno identifikovatelný a že korespondence je považována za oficiální a důvěryhodnou. Obvykle se používá pro korespondenci jako jsou dopisy, cenové nabídky a další dokumenty.
Nejčastěji je hlavičkový papír barevně předtištěný údaji, které společnost nebo organizaci identifikují: logo, název, adresa kontaktní údaje atd. Většina organizací používá svůj vlastní design, který odpovídá jejich vizuální identitě. Na hlavičkový papír se potřebné sdělení převážně dotiskuje už jen černou barvou a tím se snižují náklady na barevný tisk.
Používané materiály
Na výrobu hlavičkových papírů se používá nejčastěji ofsetový papír.
Ofsetový papír
Ofsetové papíry se obecně označují jako bezdřevé nenatírané papíry. Ve skutečnosti papíry dřevo obsahují, ale cesta od dřeva přes buničinu až k papíru je odlišná od dřevitých papírů. Ofsetové papíry mají od pohledu viditelnou strukturu. Barvy se do nich "vpíjí" a proto se na ně také dobře píše ručně. Tisk však nepůsobí tak jasně a kontrastně jako na křídových papírech.
Nenatírané papíry jsou vhodné pro dopisní a hlavičkové papíry, formuláře, školní sešity i učebnice, omalovánky, bloky nebo katalogy a publikace, které mají působit přírodněji.
V gramáži 80 g/m2 najdete podobný papír ve své pracovní nebo domácí tiskárně.
Co je gramáž papíru?
Gramáž papíru uvádí jeho plošnou hmotnost v gramech na metr čtvereční. Čím těžší je papír, tím je větší i jeho tloušťka. Přeneseně se tedy gramáží vyjadřuje tloušťka papíru.